Monday, January 9, 2012

Devil Mask

9 Januari 2012  Catatan pertama bagi tahun 2012 , bukan untuk menyalakan api permusuhan tetapi sekadar melahirkan kerisauan dihati. Masih adakah hari-hari bahagia dan ceria untuk cucu-cucu dan cicit-cicit yang baru celik melihat dunia.....hahaha

TOPENG SYAITAN

Maka bertempiklah lagi;

Hancur! Hancur! Hancur!
Jelmaan syaitan memukau
yang setia meracau-racau

Maka bertempiklah lagi;

Hancur! Hancur! Hancur!
Syaitan terus mendomba
yang setia teruja leka

Maka bertempiklah lagi;

Hancur! Hancur! Hancur!
Syaitan bertopeng ketawa berirama
yang setia terus menari bersama

Maka bertempiklah lagi;

Hancur! Hancur! Hancur!
Syaitan semakin rakus
yang setia menongkah arus

Maka bersorak dan bertempiklah lagi:

Ha ha ha ….Hancur! Hancur! Hancur!
Syaitan terus membelenggu
Syaitan terus  menipu


Cheazmibidin
9 Jan 2012 @ 0953 Hrs

3 comments:

  1. Puisi yang baik dan penuh iktibar kepada pembacanya. Syaitan memang sentiasa mencari kesempatan untuk menghancurkan manusia, justeru itu manusia janganlah leka. Manusia mesti bersikap proaktif dalam menghadapi ancaman syaitan itu.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Tn Hj diatas komen yang membina tu..

    ReplyDelete
  3. jangan risau mie..perjalanan hidup makhluk telah diaturNya dengan sempurna..tugas kita melaluinya dengan mentaati Dia dan RasulNya..dia berkuasa menjadikan semuanya baik dan aman damai tetapi kenapa dibiar dan diberi pilihan kepada kita memilihnya..amat mudah bagiNya memusnahkan syaitan tetapi dibiarkan makhluk itu hidup sampai kiamat untuk menduga kita..menipudaya dan mengheret kita bersamanya ke dalam neraka Allah..na'uzubillah..oleh itu menjadi tanggungjawab kita mengenal syaitan dan bala tenteranya..bukan dengan mendengar cerita dan hasutan perasaaan tetapi dengan pandangan basirah..yakni akal yang berserta dengan ilmuNya yang menjadi wajib bagi setiap manusia mempelajari dan mengamalkannya..
    hepi niuyear..

    ReplyDelete