Monday, July 16, 2012

Allah Hu Akbar

12 Julai 2012  Jam 6.30 petang untuk malam ketiga berturut-turut berlepas ke Kelang untuk menghadiri majlis tahlil arwah di rumah bapa mertua Tuan Ali .  Harap Tuan Ali dan keluarga bersabar dan redha menerima ketentuan Allah swt diatas pemergian buat selamanya anakandanya yang dikasihi Mohd Ikmal Hakim yang kembali kerahmatullah pada petang Isnin 9 Julai 2012. Doa kami agar roh Allahyarham ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan mendapat rahmat serta keampunan Allah swt....Al Fatihah.

Takdirnya pulak selepas kembali dari Kelang , perut saya mula meragam dan bahagian belakang saya beransur-ansur berasa sakit. Saya menjangkakan sakit gastrik telah kembali menyerang saya. Menjelang tengah malam kesakitan yang saya alami semakin menjadi-jadi. Dengan bantuan  Syauqi , saya ke Pusat Rawatan Al Islam Kg Baru untuk menerima rawatan.


Disebabkan kesakitan yang saya alami agak teruk ,selepas diberi suntikan saya dimasukkan ke wad untuk menerima rawatan lanjut.....

13 Julai 2012 Selepas solat jumaat dimasjid Kg Baru keadaan kesakitan saya dah agak pulih , saya minta kebenaran doktor untuk keluar wad .Akhirnya jam 5.30 pm selepas menyelesaikan bil rawatan saya dibenarkan balik...Alhamdulillah

14 Julai 2012 Masih belum sihat sepenuhnya tetapi hati didalam tetap gembira. Saya masih berpeluang untuk ke Nibung Tebal menghadiri majlis perkahwinan Hafis dan seterusnya melawat Mak saya di kampong.....hahaha

Gambar-Gambar kenangan di Majlis perkahwinan Hafis ......menarik dan meriah sekali.





Dalam perjalanan ke Jitra kami singgah di Gurun kerana dah lama merancang nak ke pucak Gunung Jerai...tak termakbul hasrat kami , jalan kepuncuk ditutup kepada semua lalu lintas kerana kerja-kerja pembaikan akibat tanah runtuh sedang dijalankan.  Hanya setakat di kaki gunung je la....hahaha




 Yang paling best sekali bila balik kampong , dapat jumpa mak la.......hehehe



Saya hanya nak kata " Kesakitan saya sembuh bila minta mak saya tolong urut dan doakan. Kalau tak sihat , jumpa la mak dan minta mak ubatkan ...Insyaallah sembuh"

No comments:

Post a Comment