Wednesday, January 28, 2009

Kasturi Yang Ku Simpan




Jangan kau pandang dengan mata yang pejam
Kerana aku bukan manusia yang kejam
Jangan kau renung dengan mata yang kaku
Kerana aku bukan musuh mu
Pandanglah dengan gerak hati mu
Biar ku lihat kasturi yang kau sembunyi
Luah dan hamburkan
Biar dapat aku menghidu
Wangi kasturi yang terbang lalu
Kalau hajat menjadi restu
Kan ku sambar menjadi milik ku
Biar musim dan zaman berlalu
Kau tetap menjadi pujaan hati ku
Akan ku simpan semangat dan jiwa mu
Didalam hati dan jasadku

cheazmibidin
27/1/09 @0920 hrs

Untuk Umi Yati ingin ku mengimbau kisah lalu ketika aku pertama kali melontarkan suara nyaring memanggil nama mu. Ketika itu aku berdiri ditingkap rumah bujang memandang kearah kau yang sedang berjalan kekedai. Tak sangka kau terus menghala kearah ku dan bertanya " kenapa ?" . "Tak ada saya cuma nak pesan untuk simpan kari ayam untuk makan malam". Sebenarnya masa tu saya tak tau apa sebenarnya saya nak cakap . Itulah kenangan paling manis yang tak pernah saya lupa hingga hari ini.

No comments:

Post a Comment