Saturday, January 31, 2009

Manjoi


+


Hari terakhir bulan januari 09 . Dah janji dengan Tuan Ali dan SM Mail nak ke Ipoh menunaikan jemputan Hafis anak buah di Unit Perumahan yang akan melangsungkan perkahwinan. Kira-kira yang janji nak ikut penuh la satu Van. Waktu yang ditetapkan nak berlepas pukul 10.00 pagi.

Umi Yati kecewa tak dapat ikut kerana saya bagitau Van dah penuh dan tak ada perempuan ikut. Hari tu janji memang nak pergi bersama, mintak maaf banyak-banyak la yang.

Jam 9.38 am saya call Sm Mail katanya dia masih kat rumah lagi. Dalam hati saya tertanya-tanya janji SM Mail pukul 10.00 am tu nak bertolak ke nak berlepas. Bila saya sampai kat pejabat pukul 10.21 am saya nampak Tuan Ali dan SM Mail baru sampai. Kata Kpl Zaini kerana janji jam 10.00 am nak berlepas , jam 9.30 am dia dah terpacak kat pejabat. Sorry la bang janji SM Mail memang macam tu sebab dia janji ikut sedap mulut. Lain kali call la dulu macam saya.

Kerana Sjn Rasit yang tiba-tiba sakit pinggang dan ada yang nak naik kereta sendiri ,selain saya Tuan Ali dan Sm Mail yang ikut sama ialah En Musa , Kpl Zaini dan Huzaifah . Kami berlepas lebih kurang jam 10.40 am . Sm Mail yang memang minat stereng ambil alih tugas pandu Van.

Selepas berputar kat kawasan gugusan Manjoi SM Mail minta bantuan Azlan untuk jadi penunjuk jalan. Sambil-sambil itu kami cuba-cuba juga ikut plan kat kad jemputan hingga akhirnya jam 1.45 pm kami sampai di Dewan Serbaguna Manjoi. Azlan dan adik comelnya yang datang nak jadi penunjuk jalan akhirnya ikut dari belakang saja. Walau apa pun terima kasih la Lan kerana sanggup tinggalkan Harida kerana nak jemput kami.

Masa kami sampai Hafis tengah bersanding , rupanya ada dua pasangan pengantin iaitu abang kepada pengantin perempuan. Antara tetamu yang tak asing kepada saya yang tengah jamu selera ialah Harida dengan bapa dan ibu mertuanya, SM Rosli dan keluarga serta Sazali dan isterinya.

Majlis kendurinya meriah , makanan yang dihidangkan sedap-sedap belaka. Berselera betul kami makan. Pukul 2.30pm kami berlepas balik ke Kuala Lumpur.

Sm Mail macam biasa la ikut Hj Tahir tak nak bagi stereng pada orang lain. Macam dia pegang mic karaoke juga la. Lepas rehat kat Tapah Sm Mail mungkin kepenatan baru nak suruh Zaini pandu Van tetapi Tuan Ali paksa juga dia bawa sampai Kl. Itu la lain kali kalau ada driver jangan nak ambil alih tugas pulak.

Dalam perjalanan saya tak tidor kerana banyak ilmu nak disebarkan. Saya nak mereka berkongsi sama artikal Dr Mahadir bertajuk "Hannan" yang dipost dalam blog nya. Yang menarik kepada saya ialah mengenai penguasan ilmu dikalangan orang-orang yahudi. Malangnya En Musa yang duduk depan ,Kpl Zaini duduk kanan dan Huzaifah yang duduk belakang saya tak percaya. Semua saya nampak asyik geleng kepala kiri dan kanan saja. Rupa-rupanya mereka berada di alam lain yang lebih menyeronokkan. Saya terus bercakap sampai tak ada lagi yang geleng kepala.

Masa saya nak balik rumah dari Bukit Aman saya singgah di Petronas untuk tambah gas kereta. Depan saya ada empat buah teksi masih menunggu untuk isi gas. Masa menunggu giliran tak tau macam mana saya telah tertidor , bila saya sedar empat buah teksi depan saya sudah tiada, nasib baik tak ada kereta lain yang menunggu dibelakang saya .

4 comments:

  1. Hello, I think your website might be having browser compatibility issues.

    When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, very good blog!

    Review my site; uebersetzung deutsch spanisch (www.waagg.com)

    ReplyDelete
  2. Hello i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this piece of writing
    i thought i could also make comment due to this good paragraph.


    Also visit my blog taucherbrillen set

    ReplyDelete
  3. Thank you for sharing your info. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your further write ups thank you once again.


    Also visit my web page; solarpumpen mit akku ()

    ReplyDelete
  4. Peculiar article, totally what I was looking for.


    Also visit my web page: swans schwimmbrille

    ReplyDelete