Saturday, April 24, 2010

NEW

Bangunan baru menempatkan Pejabat IGP /DIG , Jabatan KDN/KA dan Jabatan Logistik yang dibina sejak 13 Januari 2005 telah siap dan diserah secara rasmi oleh pihak JKR kepada PDRM. Majlis penyerahan berlangsung di Putrajaya pada 21 April 2010.

Pada 22 April 2010 pihak JKR yang diketuai oleh Ir Encik Khairul menyerahkan seguni anak kunci bangunan kepada Kem Komandan Tuan Ali bin Ahmad. Maka bermula lah episod Staf Kem Komandan mengambil alih kawalan keselamatan bangunan daripada pihak kontraktor. Pembersihan keselamatan pula dilaksanakan oleh pihak cawangan Khas.

Pada 23 April 2010 selepas 3 hari bertungkus lumus disetiap inci bangunan Staf Cawangan Khas yang diketuai oleh Tuan Zakaria Adam berjaya menyempurnakan tugas pembersihan keselamatan.

Akhirnya pada jam l/k 5.00 petang 23 April, 2010 Majlis serah menyerah tanggung jawab antara Tuan Zakaria Adam dengan Tuan Ali dilangsungkan secara rengkas di Lobi Bangunan baru dengan disaksikan oleh petugas Cawangan Khas dan staf Kem Komandan. Kawalan keselamatan bangunan dengan rasminya tertanggung dibahu staf Kem Komandan.


Kata Tuan Ali " Berat ni tanggung jawab kita, kebersihan bangunan perlu dijaga , kerosakan perlu dipantau dan diselenggara , yang paling utama kawalan keselamatan perlu dipastikan ditahap terbaik tanpa sedikit pun ruang untuk pencerobohan".

Saya hanya nak kata " Sentiasa peka , sentiasa curiga , sentiasa berjaga-jaga perlu menjadi amalan dan budaya kita. Insyaallah keselamatan akan terpelihara"

2 comments:

  1. bestnya office baru... kalau tidak duduk je kat bangunan lama ^_^

    ReplyDelete
  2. TANIAH.....CANTIK NAMPAKNYA BANGUNAN BARU ITU. HEBAT.

    ReplyDelete