Saturday, July 31, 2010

CEREMONY N PALONG LOVE


31 Julai 2010 Hari bersejarah yang disambut setiap tahun oleh segenap lapisan anggota Angkatan Tentera Malaysia dan Polis Diraja Malaysia. Kebiasaannya Hari Pahlawan disambut dengan meletak kalungan bunga di Tugu Negara bagi mengenang jasa para pahlawan yang terkorban demi mempertahankan negara.

Tahun ini kali pertama acara sambutan hari pahlawan dilangsungkan di Dataran Merdeka dengan perubahan aturcaranya untuk disesuaikan dengan dasar amalam ugama Islam di negara Malaysia tercinta ini. Alhamdulillah..... tahun ini giliran ATM menjadi penganjur majlis.


Tuan Ali , Sm Mail dan dua orang kuat Kem Komandan Abang Akob dan Syarif Dol hadir sebagai jemputan dan pemerhati . Nak tengok susun acara yang dijalankan kerana tahun depan PDRM pula akan menjadi penganjur.

Sempena hari Pahlawan ini juga sahabat kami saudara Izhar Ismail dari unit perumahan memahat sejarah, untuk dirai bersama sambutan hari pahlawan dengan lafas akad nikah untuk memiliki gadis pilihannya Siti Aisah Abd Sukor.

Memang hebat dengan sekali lafas sahaja saudara Izhar membuatkan kedua-dua saksi mengangguk kepala mengesahkan lafas tersebut. Saya sendiri dan Tn Hj Tahir yang duduk dibelakang juru nikah tidak was-was langsung dengan lafas tersebut. Lepas menyempurnakan lafas akad tersebut Tn Hj Tahir cepat-cepat menyuruh Izhar menunaikan dua rakat solat sunat sebelum berlangsung ucara membatal wuduk . Tahniah Izhar...

Kepada rakan-rakan yang tak berkesempatan kemajlis akad nikah Izhar saya publishkan sedikit gambar dimajlis tersebut. Majlis kendurinya akan berlangsung esok di Felda Palong 12, Bahau , N. Sembilan.







Saya hanya nak kata " Selamat pengantin baru Izhar dan Siti Aisah, doa kami semua agar istana yang dibina mendapat keberkatan dan rahmat dari Allah swt ".

No comments:

Post a Comment