Sunday, October 24, 2010

3inone

24 Okt 2010 Saya tertarik dengan gabungan maksud firman Allah dan sabda rasulullah yang sering diperkatakan . Saya percaya usaha-usaha baik yang sedang dilaksanakan oleh pucuk pimpinan PDRM membina jambatan hubungan dengan masyarakat menepati firman Allah dan sabda rasulullah ini ...

Firman ALLAH: “Dan hamba-hamba yang baik dari Tuhan Yang Maha Penyayang itu ialah orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang yang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata (yang mengundang keselamatan)” (Al-Furqan:63)

Sabda Rasulullah SAW: “Tidak ada dua orang Muslim yang bertemu lalu saling berjabat tangan , kecuali keduanya akan diampuni sebelum keduanya berpisah.”(HR at.Tirmizi dan Ibnu Majah)

Berkonsepkan kepada membina hubungan silatulrahim dan persaudaraan dikalangan pegawai, anggota dan kaki tangan awam yang berkhidmat dalam cawangan Kem Komandan Bukit Aman, malam tadi berlangsung majlis tiga dalam satu.

Gabungan antara bahagian pentadbiran dengan jawatan kuasa sukan dan kebajikan telah berjaya mengadakan Majlis Taklimat Khas , Penyampaian hadiah dan sijil penghargaan program sukan 2010 dan Majlis ramah mesra antara ahli keluarga Cawangan Kem Komandan.

Dari seri wajah yang terpancar dikalangan mereka yang hadir saya percaya program tersebut telah mencapai sasarannya. Tuan Ali pun nampaknya amat gembira dengan pengisian program kerana telah berjaya menyampaikan mesej kepada staf Kem Komandan melalui taklimat yang disampaikan bertemakan ' Dedikasi dalam perkhidmatan, disiplin dipertingkatkan'.

Tahniah kepada semua ketua-ketua unit khasnya Tuan Hj Ramli dan Sjn Anuar Udin yang telah bertungkus lumus menjayakan majlis tersebut. Sumbang bakti anda khasnya tenaga dan wang ringgit yang disalurkan amat bermakna kepada program ini. Sokongan dari semua staf yang hadir bersama keluarga masing-masing juga amatlah dihargai.

Dalam kegembiraan ini kita juga tidak lupa untuk menyampai ucapan takziah kepada SI Hj Ramly dan keluarga . Anak SI Hj Ramly telah selamat bersalin tetapi anak yang dilahirkan telah meninggal dunia. Sama-sama kita sedekahkan bacaan fatihah untuk arwah.

Tak salah untuk saya publishkan foto kenangan semasa majlis berlangsung....
.








Bapa saya berpesan " Dalam hidup ini kau pilihlah yang mana kau suka tetapi Allah menetapkan kalau berjamaah pahalanya digandakan"

Saya hanya nak kata " Hidup kita didunia ini hanya sementara, pilihlah nak hidup gembira bersama manusia disekeliling kita atau nak hidup seorang macam kera sumbang "

No comments:

Post a Comment