Saturday, October 16, 2010

Black Sands


16 Okt 2010 Siri 4/2010 Kursus Keselamatan Kawasan Dan Bangunan telah berlangsung dengan jayanya di Resort Mes Pegawai Kanan Pasir Hitam, Langkawi. Kursus lima hari bermula 11 Okt 2010 dan berakhir 15 Okt 2010 telah disertai seramai 30 orang anggota Cawangan Kem Komandan Bukit Aman.

Peserta kursus rata-ratanya amat berpuashati dengan pengisian program yang menjemput penceramah jemputan dari Institiut Integriti Malaysia, Cawangan Khas PDRM, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Bahagian Keselamatan Negara, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia dan Bahagian Agama dan Kaunseling PDRM .

Yang seronoknya penceramah jemputan dari Jabatan Bomba dan penyelamat Malaysia adalah rakan sekolah saya semasa menuntut di Sekolah Menengah Pulau Nyior tahun 1974/75. Rakan-rakan saya yang melanjut pelajaran di Tingkatan 6 Sekolah Menengah Jitra tentunya mengenali Ismail Ibrahim yang kini bertugas sebagai Ketua Balai Bomba Langkawi. Beliau pernah bertugas sebagai juru latih Jabatan Bomba dan penyelamat.

Hati saya begitu tersentuh apabila ramai peserta kursus apabila diberi peluang untuk berucap berkata " Saya amat gembira dipilih untuk menyertai kursus ini. Semasa berkursus disini selain saya dapat menimba ilmu , saya dapat bergaul dan mengenali secara lebih dekat dengan rakan sekerja saya . Sebelum ni hanya sekadar kenal tapi tak mesra macam ni".

Salah seorang tu pulak kata " Saya seorang yang pendiam dan tak ramai kawan ditempat kerja, kursus ni mengenalkan saya kepada rakan-rakan setugas dan saya berharap lepas ni saya akan mempunyai ramai kawan ditempat kerja".

Seronok juga untuk publish gambar-gambar ceria masa kursus berjalan....



Saya hanya nak kata " Saya juga seperti anda ,cuba memahami gerak hati dan perasaan kita , lima hari bersama jadi kenangan diPulau Lagenda"

No comments:

Post a Comment