Saturday, March 26, 2011

Youth

25 Mac 2011 Jumaat   Seminar Semakan Semula Dasar Pembangunan Belia Negara bagi tahun 2011 yang bermula pada 22 hingga 24 Mac 2011 bertempat di Hotel Seri Pacific Kuala Lumpur berakhir semalam.

Saya terasa begitu teruja bila dapat bersama-sama pegawai-pegawai KBS ,wakil-wakil Kementerian , bekas-bekas peserta program KBS, ahli-ahli persatuan belia dan juga anak muda yang telah mencipta kejayaan diperingkat kebangsaan.

Kehadiran ahli pemikir dan golongan profesional yang bertindak sebagai pakar rujuk, moderator dan ahli-ahli panel  dengan ideologi dan pandangan isu-isu terkini, membuatkan saya merasa amat beruntung . Terima kasih kepada Dato Z kerana pilih saya ....hihihi.

Dah lama hidup tapi tak ambil kisah sangat berkenaan Dasar Pembangunan Belia , Akta dan Peraturan-Peraturannya. Kat seminar ni barulah terbuka minda nak berfikir pasal belia . Terima kasih kat Tuan Ali yang bagi idea kat saya tentang rujukan-rujukan ni. Sepanjang tempoh seminar saya banyak baca tentang belia....

Lepas sidang pleno pada 24 Mac 2011 bersama  YB Dato Razali Ibrahim Timbalan Menteri KBS , dapat pulak sijil nih. Nak tunjuk kat cucu , kata Atuk mereka pun duk fikir masaalah depa jugak....hihihi


Saya hanya nak kata " Tiada yang tua makanya, tiada la yang muda. Yang tua fikirannya sedepa tapi awas  bagi yang muda , jangan akal yang sejengkal diperguna situa berakal sedepa. Kejarlah ilmu agar akal sejengkal menjadi sedepa , bukannya apa agar tidak termakan tipu helah situa".

Nak juga petik kata-kata Robert Kennedy  "This world demands the qualities of youth: not a time of life but a state of mind, a temper of the will, a quality of imagination, a predominance of courage over timidity, of the appetite for adventure over the life of ease." 

No comments:

Post a Comment