Sunday, February 15, 2009

Singa Dan Harimau


Tiba-tiba Intan bersuara sambil menahan ketawa "Abah! semalam intan mimpi harimau dengan singa masuk dalam rumah, intan jerit panggil mama. Masa tu abah kat bilik air tengah mandi, Bila mama nampak Singa dan harimau tu , mama terus jerit panggil abah. Harimau dan Singa lari kedapur.

Abah keluar dari bilik mandi pakai tuala saja terus simbah air kat muka singa dan harimau tu. Harimau dan Singa tu terkejut terus lari" Intan dah tak dapat menahan ketawa , berderai lah ketawanya. Saya yang minat nak tahu cerita selanjutnya terus bertanya " Mengapa pulak singa dan harimau tu lari ke dapur, takut kat mama ka?" Intan menjawab " Tak lah , Asu (Suraya) yang cubit perut harimau dan Singa tu, sebab tu dia lari kedapur" ketawa Intan semakin menjadi-jadi ditokok tambah derai ketawa Umi yati.

Saya bertanya lagi " Lepas kena siram dengan abah, singa dengan harimau tu lari kemana?" Intan sambung cerita " Harimau dengan singa tu lari kedapur terus gigit tangan Angah yang sedang minum air, tapi tangan Angah tak berdarah pun" Saya pun turut ketawa terus menyambung soalan "Lepas tu apa yang terjadi?" Intan dengan nada yang sungguh gembira berkata " Harimau dan Singa tu terus pergi mengamuk kat rumah Ika anak cik siti , lepas tu kedua-duanya pergi pula mengamuk kat rumah Pak Hamid" . Intan sambung dengan mengilai panjang "Lepas tu Intan terbangun dari tidur".

Seronok juga cerita Intan ni ya.

2 comments:

  1. intan rasa macam takut sangat...harimau dan singa tu dah lah besar.tapi bukan betul-betul.hahaha....



    Catatan Intan

    ReplyDelete
  2. HAHAHA...
    MIMPI INTAN MENARIK...KAN?
    INTAN PUN RASA TAKUT...

    ReplyDelete