Thursday, February 26, 2009

SEIRING JALAN

Hari ini 26 Feb 2009 pagi-pagi dah dapat call dari Sm Mail tapi tak dapat cakap. Saya amat yakin Sm Mail call nak ingatkan untuk hadir kawat jadi saya tak call balik. Saya bersiap pantas kerana terpaksa hantar intan dan are-ee kesekolah sebelum kepejabat.

Saya memang tergesa-gesa betul ari ni takut lewat sampai pejabat. Malang sungguh apabila sampai trafic light Kg Batu Muda Tambahan saya terpaksa patah balik kerumah kerana terlupa tali pinggang. Bila keadaan dah darurat macam tu tali pinggang tergantung dalam almari pun dah tak nampak, macam nak gila saya mencarinya.
Lega saya apabila sampai dipejabat masih ada masa 15 minit lagi untuk bersiap tapi kelam kabut jugalah. Nasib baik Tuan Ali nampak cool saja. Masa nak ambil baris saya pun gemuruh juga maklumlah dah lama tak kawat. Program jadi kelam kabut sikit apabila selepas Tuan Ali mengarahkan pegawai ambil tempat , sm Mail terus mulakan lagu "Negaraku". Walau apa pun kawat bagi bulan Februari ini yang dihadiri oleh 75 orang pegawai dan anggota dari Jabatan Pengurusan telah berjalan dengan lancar diikuti majlis penyampaian Sijil Anugerah Khidmat Cemerlang 2008. Berbakat juga Sjn Napisah jadi juruacara cuma PA sistem kurang baik terlalu perlahan sangat.

Bukan kami nak tunjuk rajin
cuma kami peka dan prihatin
patuh pada arahan pemimpin
supaya kami lebih berdisiplin

Hajat kami nak melangkah seiring
melaksana amanah bersama pemimpin
bertugas dengan penuh disiplin
supaya masyarakat lebih yakin

Kami anggota polis berdisiplin
tugas dilaksana sebaik mungkin
kami tak mau ada komplin
dari semua peringkat pemimpin

Terlupa nak ingatkan Sm Mail pesanan dari Tuan Ali "Lain kali kalau dah silap atau terlupa , jangan buat terus anggap saja perkara tu tak ada dalam program, baru nampak kita smart" Tuan Ali juga kata "kalau dah buat silap tindakan perlu diambil tanpa mengira pangkat".

Ayah saya pernah berkata:
Anak ku
Bila kau dah dewasa
penuhkan ilmu didada
supaya iblis tak dapat goda
jangan biar iblis lalaikan kita
nanti kita masuk neraka

Anak ku
Bila kau dah tua
gunakan ilmu yang ada
bakarkan iblis yang menggoda
agar dia dicampak keneraka
kau pula dapat masuk syurga

Saya hanya nak kata :

Sm Mail kita memang serupa
tersilap bukannya sengaja
lain kali kita tak kan lupa
harap-harap Tuan Ali maafkan saja

No comments:

Post a Comment