Tuesday, March 17, 2009

Lagu



Cuti sekolah membuatkan saya terkenang saat-saat masa lampau. Fikiran saya cuba mengimbau kisah pahit manis semasa saya menjadi pelajar. Yang tidak pernah pudar dari ingatan saya ialah masa berada dalam darjah satu tahun 1964. Guru kelas saya yang pertama yang tak pernah saya lupa ialah che gu Fatimah. Yang paling mengingatkan saya kepada che gu Fatimah ialah kesukaannya mencubit dan memulas-mulas perut saya bila tak dapat jawab soalan semasa beliau mengajar. Berkat cubitannya saya telah menjadi manusia yang berjaya hari ini.

Hari sabtu 14 mac 2009 yang lalu saya membawa anak-anak berkunjung ke Port Dickson dan bermalam di Mes Greysands . Saya dengan bangga menyanyi lagu sekolah rendah saya untuk didengar oleh anak-anak . Lirik lagu Sekolah Kebangsaan Sungai Kob yang masih saya ingat seperti ini.

SKSK
Lambang kita
SKSK
Sanjungan kita
Selalu Kerja
Sentiasa Kemas
usaha tekun ber jaya

Diulang 2 X

Rupanya lagu ini amat disukai oleh anak saya Syahir yang baru masuk darjah satu. Suka benar ia menyanyikan lagu tersebut.

No comments:

Post a Comment