Saturday, March 20, 2010

Happy hour

20 Mac 2010 Kami setuju dengan bos kami Tuan Ali pejabat kami masih boleh dicantikkan lagi. Beberapa hari lepas Tuan Ali berkata kepada saya " Sebenarnya 5S ni boleh buat , pejabat boleh jadi cantik . Kuncinya ialah kerjasama dari semua orang , kalau tak ada kerjasama tak jadi".

Saya bukan nak puji dengan staf Kem Komandan ni , dah berminggu saya tengok mereka bertungkus lumus . Saya sangat kagum dengan OCS Tuan Hj Tahir dan Sjn Anuar yang sanggup setiap malam datang semula kepejabat bawa tong cat . Mereka sanggup mengecat sampai tengah malam, lepas tu pagi-pagi dah muncul kat pejabat untuk tugas harian.

Semalam mantan cc kami Kak Aziah yang dah bersara tahun 2008 lalu call saya " Tuan, esok hari sabtu dengar kata ada gotong royong kat pejabat Kem Komandan, saya dengan Anisah nak datang la". Saya kata " kami buat gotong royong perdana minggu lepas, minggu ni gotong royong kecil-kecilan saja , nak mai pun boleh jugak".


Pukul 9.00 pagi saya masih kat rumah Kak Aziah dan Anisah staf kami yang dah bertukar ke Jabatan Kebajikan Masyarakat Kl call saya mengatakan mereka dah sampai kat pejabat Kem Komandan. Kak Aziah siap bagi tau dia bawa nasi goreng untuk sarapan pagi. Saya cepat-cepat siap terus kepejabat.

Masa saya sampai pejabat anak-anak buah yang diketuai oleh Sjn Anuar dan Sjn Zul Mamak dah bermandi peluh mengemas barang. Saya macam biasa la balun dulu apa makanan yang ada. Sm Mail yang banyak cakap tu pulak sampai kemudian dari saya , alasannya semalam lambat tidor bini kena pergi kerja kat Sabah. Ada ka patut dia kata dia kena jaga anak...setahu saya anak dia yang paling kecil tu dah berumor 12 tahun. Cari alasan lain la bang kalau nak buat tahi mata hujung minggu...




Hari ni giliran Abang Zul Mamak belanja kami makan nasi ikan bakar. Pehhh... kami balun cukup-cukup . Abang Nizam dengan Hidayah berebut-rebut nak jadi juara siapa paling banyak makan , akhirnya yang menang Abang Nizam jugakkk....nampak peluh menitik kat pinggan dia.



Kerja belum siap dah ada pulak orang terlampau happy buka muzik dari handphone terus menari poco-poco. Menari sorang-sorang tak kisah la, ni diajaknya pula tetamu sama-sama ikut poco-poco dengan dia. Katanya " Ni nak longgarkan urat pinggang dan kaki ....penat buat kerja nih".

Nasib baik Tuan Ali tak muncul kat pejabat hari ni. Nampaknya minggu depan dia kena belanja la kalau ada gotong royong lagi.

Saya hanya nak kata " Tak salah kalau kita nak tunjuk happy kita, kita kan keluarga",

No comments:

Post a Comment