Friday, May 8, 2009

Kalimah

7 Mei 2009 Saya tak berpeluang menyertai perhimpunan khas Kakitangan Awam PDRM kerana terpaksa hadir mesyuarat di JKR WP . Saya terlepas peluang menyaksikan pelbagai aksi gagah dan berani Sm Mail yang patut dipuji . Dalam pada itu ada juga terkesan kepada saya perbuatan “Saka” Sm Mail yang patut dikeji.

Kata Tuan Ali “ Hebat Sm Mail hari ni, jadi penyelamat” . Dalam hati saya tergerak nak kata begini "Insyaallah Sm Mail tahun ni kita calunkan untuk dapat pingat kepujian". Tetapi kalimah tersebut tak tertutur oleh saya kerana takut 'Saka' Sm Mail akan menuntut janji.

Saya juga berkesempatan mengikuti sedikit lapuran persidangan DUN diPerak yang bercelaru tu. Kerana nak lepas tension dan buang benda-benda yang berserabut dalam kepala, pukul 6.45 pm sebelum balik pejabat saya , Tuan Ali dan Sm Mail bersama-sama melihat Video klip “Majlis Akad Nikah diSelatan Thailand” .

Pecah perut kami menyaksikan telatah pengantin lelaki yang bahasanya tunggang terbalik . Mungkin kami lebih seronok kerana bahasa dan kalimah yang dituturkan lebih baik dari kalimah orang-orang bistari di Perak.

Atas perlantikan saya sebagai 'Presiden ****' tu , kerana nak mengingatkan diri saya supaya tak berlaku seperti yang berlaku di Perak , saya hanya nak tulis sebuah sajak untuk meluahkan perasaan saya.

KALIMAH SUDAH MATI

Kalimah! Kalimah! Kalimah!

Kalimah bertandang lagi
Kalimah dirumah negeri
Kalimah ditempat suci
Kalimah bersama bistari

Kalimah! Kalimah! Kalimah!

Kalimah mengasak lagi
Kalimah untuk menyakiti
Kalimah untuk meluah benci
Kalimah untuk memadam harmoni

Kalimah! Kalimah! Kalimah!

Kalimah tak disusun lagi
Kalimah tak disunting lagi
Kalimah ditabur sesedap hati
Kalimah membunuh bayi
Kalimah menghidupkan babi

Kalimah! Kalimah! Kalimah!

Kalimah tiada harga lagi
Kalimah tak suci lagi
Kalimah sudah diracuni
Kalimah sudah mati


Cheazmibidin @ 0230 Hrs
8 Mei 2009

No comments:

Post a Comment