Friday, September 25, 2009

Sangsaka Biru








Tahun 1976 saya menyertai PDRM sebagai seorang Konstabal. Dinaikkan kepangkat Inspektor pada tahun 1979 . Pada tahun 2002 saya dinaikkan kepangkat Penolong Penguasa Polis.

Tahun 2006 anak saya yang kedua menyertai PDRM sebagai Konstabal Sokongan. Menantu saya pula menyertai PDRM sebagai Konstabal Sokongan pada tahun 2009.

Langkah pertama telah dimula terpulanglah kepada empunya diri untuk mengorak langkah seterusnya. Bapa saya pernah berpesan " Genggam bara api biar sampai jadi arang" . Tapi saya cuma nak ingatkan anak dan menantu saya " Bekerja lah dengan jujur dan ikhlas, hindarkan diri dari perbuatan yang keji, hidup biar berjasa, tak berpangkat tak apa asal jaga maruah dan harga diri, beriman dan bertakwalah kepada Allah , Insyaallah rezki akan sentiasa diberkati".

Lagi satu nak pesan " Kerja Polis ni banyak dugaan dan cabaran. Nak kekal kena kuatkan iman, jangan ikut nafsu syaitan".

No comments:

Post a Comment