Wednesday, December 30, 2009

APC

Tahun 2009 dah hampir sangat nak melabuhkan tirainya, tapi macam biasa la keputusan penilaian prestasi tugas bagi tahun 2008 baru diumumkan baru-baru ni. Seramai 62 anggota dan seorang kakitangan awam dari Cawangan Kem Komandan telah tersenarai sebagai penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2008 . Tak heran la ramai yang asyik tersenyum kambing bila berselisih dijalan, tak tau pulak saya yang Rm 1000 dah mengalir masuk dalam akaun mereka. Tahniah! Tahniah! Tahniah!
Nama saya dengan Tuan Ali tak tersenarai kali ni , agaknya kerana kami ni dah dua kali mendapat APC sebelum ni. Tahun depan insyaallah depa senaraikan pulak nama kami kut. Harap-Harap Tuan Ali bagi markah LPP 2009 lebih sikit la kat saya , tapi saya memang tahu Tuan Ali akan bagi saya tak kurang dari 99.9 kut. Kepada mereka-mereka yang tak ada dalam senarai APC 2008 jangan sedih tahun 2009 mungkin rezki kita pulak la.
Sejak senarai penerima anugerah dikeluar hari tu , Tuan Ali dah arahkan saya mengatur majlis bagi merai dan menyampaikan Sijil APC 2008 . Kerana hujung tahun ni banyak pulak program , lepas berbincang maka dipersetujui majlis tu diadakan pada 30 Disember 2009 supaya jangan terlajak pulak ketahun 2010.


Program kami diadakan serentak dengan Latihan Kawat Kem Komandan bertempat di Dataran Podium Menara 33 tingkat mulai jam 8.30 pagi.



Lepas selesai majlis ada jamuan makan ringan-ringan tapi lepas tu SI Ismail salah seorang penerima RM 1000 tu ajak Tuan Ali , saya dan tiga orang kuat Kem Komandan pi pekena makanan berat sikit kat kedai Mamak di Jalan Tunku Abdul Rahman.


SM Mail yang juga penerima Rm 1000 tu belum belanja lagi. Janji dia nak belanja saya dengan Tuan Ali makan free seminggu lepas menang hoki Veteran Kebangsaan kat Alor Star hari tu pun masih ada baki 4 hari lagi. Jangan lupa bang , kata Tuan Ali janji tak boleh buat main, kena tunai jugak walau apa cara pun. Saya cuma nak mengingatkan saja..

Saya jugak nak ucap tahniah kepada Kak Midah yang juga kali kedua dianugerah APC . Kata Kak Midah APC 2008 ni rezki anak dalam kandongan tu.




1 comment:

  1. APC..ana pun dah dapat 2 kali..1993 dan 2003..dah lama tak dapat..sama je laa

    ReplyDelete