Thursday, December 31, 2009

JURI

Semasa Era IG Tan Sri Rahim Nor memimpin PDRM semua Komplek Perumahan PDRM diarahkan mengujudkan Persatuan Penduduk masing-masing. Bagi Kem Komandan Bukit Aman kita mentadbir 3 komplek perumahan melibatkan lebih daripada 2500 keluarga. Kecuali Persatuan Penduduk Taman Desa Baiduri yang bergabung dengan IPK KL , Kem Komandan adalah Yang DiPertua bagi Persatuan Penduduk Perumahan Hulu Kelang dan Persatuan Penduduk Perumahan Bukit Aman.

Berat tanggung jawab Tuan Ali tu, tapi dia boleh bergembira dan berbangga kerana kedua-dua persatuan ini mempunyai Pengerusi dan AJK yang berkalibar. Kepimpinan SI Ismail Md Zin di Hulu Kelang dan SI Hj Ramly di Bukit Aman telah berjaya menggerakkan aktiviti persatuan mencapai tujuan dan sasaran yang ditetapkan.

Bagi Persatuan Penduduk Bukit Aman aktiviti menutup tirai tahun 2009 yang diadakan pada 30 Disember 2009 jam 8.30 malam ialah, menganjurkan malam mesra sempena menyampaikan hadiah-hadiah kepada peserta yang mengambil bahagian dalam minggu sukan yang baru selesai. Saya dengar cerita orang kuat dalam penganjuran minggu sukan ni pulak tak lain tak bukan dari OCS Kem Komandan SI Hj Tahir yang juga salah seorang Imam masjid Bukit Aman. Hebat tu…

Tuan Ali , saya dan SM Ismail dijemput sama kemajlis tersebut. Kata Tuan Ali kat saya “ Lepas pejabat kita tak payah balik la , terus pi majlis malam mesra tu“ . Bos dah kata macam tu , saya kira Ok saja la. Dah biasa, lagi pun kami hari-hari solat magrib kat pejabat lepas tu baru balik.

Majlis bermula lepas sembahyang isyak. Nak meriahkan majlis Malam Mesra tu mereka anjurkan pula pertandingan karaoke. SM Mail dilantik sebagai juri professional sebab dia ni tau sikit pasai nyanyi-nyanyi ni. Saya dan Tuan Ali yang hanya tau dengaq dilantik jadi juri awam saja.

Staf pejabat seperti Abang Nizam dan Syarif Lobo tak lepas peluang ambil bahagian. PA baru Tuan Ali Kak Hidayah tu pun naik pentas nak tunjuk bakat kat Tuan Ali. Tapi saya tengok mereka ni berpeluh-peluh dari sebelum naik pentas sampai turun pentas. Kak Hidayah tu saya tenguk menggigil-gigil badan masa duk tunggu keputusan. Tahniah la Hidayah dapat number 5 . Abang Nizam dan Syarif Lobo tak ada number sebab kena sabotaj dengan juri professional la tu…




Baru-baru ni saya tertarik dengan komen YDH Dato' Hj Abdul Razak Bokhari Pengarah Pengurusan PDRM kepada Pegawai, anggota dan KTA yang yang merungut kerana diambil tindakan sebab gagal mematuhi larangan meletak kenderaan ditempat tertentu , katanya " Susah , kalau hidup tak berperaturan" .

Kepada penghuni perumahan PDRM saya cuma nak kata " Kalau tak nak jadi pemimpin , jadi lah pengikut yang setia. Kalau kita tak mampu nak buat , kita sokong lah apa yang orang lain buat’.

No comments:

Post a Comment