Wednesday, December 16, 2009

Kuala Sungai Baru




11 Disember 2009 Program yang diatur adalah Lawatan sambil belajar Perkep Cawangan Kem Komandan ke Negeri Perlis . Dalam program lawatan tersebut diatur juga acara untuk kemajlis Perkahwinan anak kepada Sarjan Ruslim dari Unit Stor Bekalan di Kg Kuala Sungai Baru, Perlis.
Rombongan kami sampai di Komplek Latihan PDRM Kuala Perlis waktu azan subuh dah nak berkumandang. Kami beramai-ramai ke surau dikomplek Latihan tersebut. Kerana tak ada jamaah yang datang kesurau untuk subuh Tuan Hj Tahir ambil alih untuk melaungkan azan dan seterusnya mengimamkan solat subuh pagi tu .
Lebih kurang pukul sembilan pagi sebelum membuat lawatan ke IPD Padang Besar kami sarapan kat sebuat gerai tak jauh dari komplek latihan. Nampak gerai macam kecil saja tapi macam2 makanan ada. Ramai yang bukan setakat sarapan ringan2, tapi macam makan tengahari. Saya pun terliur juga makan la nasi dengan dua ekor ikan kembong bakar yang mana saya terpaksa tunggu tuan kedai duk masak kat belakang tu
Kami di Padang besar sehingga pukul 1.30 pm , lepas tu terus kemajlis perkahwinan anak Sjn Ruslim . Meriah sungguh kenduri Sjn Ruslim hari tu, dengar cerita ramai kawan-kawan yang bertambah ambil nasi kawah dengan korma daging tu termasuk la saya sekali. Terima kasih la kepada tuan rumah.
On the way balik kami singgah di Pekan Rabu beli ikan pekasam dan dodol. Makan malam saya di R&R Sg Perak makan nasi kari itik la apa lagi.
Akhirnya pukul 2 pagi 13 Disember 09 baru saya jejak kaki kat rumah di Kl.

No comments:

Post a Comment