Saturday, May 22, 2010

Paya Jaras

22 Mei 2010 @Sabtu Terkejut juga bila Tn Hj Tahir tiba-tiba muncul depan rumah saya dengan berbaju batik dan bersongkok. Saya hanya jumpa Tn Hj Tahir depan pintu pagar kerana katanya " Saya ada kelas mengaji kat Masjid Bukit Aman , Tn Ali suruh saya bagi tau tuan ,Dato' Pengarah Pengurusan nak jumpa pegawai Kem Komandan pukul 11.00 pagi dipejabat". Sambil tu Hj Tahir rupanya buat penggilan telepon dengan Tuan Ali dan minta saya bercakap dengan Tuan Ali sendiri yang sedang mendapatkan rawatan diklinik gigi.

Jam 11.00 am saya sampai dipejabat YDH Dato Pengarah Pengurusan untuk menerima arahan. Bukannya apa cuma Dato Pengarah nak bagi arahan supaya anggota Kem Komandan mempertingkatkan keterampilan diri dan displin saja.

Menjelang tengahari Tuan Ali dan Sm Mail datang kepejabat. Lepas Tuan Ali bertemu dengan YDH Dato ' Pengarah untuk menerima amanat , kami bertiga terus ke Sungai Buloh untuk menunaikan jemputan dari Kak Ema ke Majlis perkahwinan anak saudaranya.
Bukan main berseri-seri wajah Kak Ema dan suaminya squadmate saya Tuan Munir yang kelihatannya begitu sibuk melayan tetamu .

Kami makan sampai bertambah2 kerana kata Tuan Ali dan Sm Mail rendang daging yang dihidang sedap sangat la. Terima kasih Kak Ema dan keluarga pengantin yang sudi menjemput kami.



Tak seronok la kalau saya tak tunjuk sikit gambar Kak Ema melayan bos dia Tuan Ali dan Sm Mail nih....

No comments:

Post a Comment