Saturday, May 8, 2010

Sponsor@Kena bayar


8 Mei 2010 @Sabtu Saya keletihan dan mengalami sakit urat belikat dan bahagian bahu. Saya tidak tahu apa yang dialami oleh Tuan Ali , maklumlah sejak Tuan Ali menjalani rawatan di HUKM bulan oktober 2009 lepas , inilah kali pertama kami kembali ke arena bowling. Kalau melihat gaya permainan Tuan Ali semalam yang mampu menghabiskan 5 frame memang hebatlah , saya dan Sm Mail pun tak mampu menandingi kehebatannya.


Yang seronoknya permainan bowling kali ini kami adakan semata-mata untuk meluangkan masa bersama Mantan PA Tuan Ali, Farah yang bercuti di Kuala Lumpur. Khabar awalnya games ini di sponsor sepenuhnya oleh Abang Zul Mamak kerana dapat banyak elaun bertugas di Tua De Langkawi dan Jelajah Malaysia.

Tapi malang bagi saya , Tuan Ali , Alwi , Khair dan Sm Mail kerana kami terpaksa main lewat sebab lane penuh, kami tak dapat diskaun dan terpaksa bayar penuh RM 125 . Terima kasih kepada Sm Mail yang menampung bayaran lebih tersebut. Kira sponsor la tu kot Sm no...lain kali kami pulak sponsor Sm . Kepada Abang Zul Mamak terima kasih jugak atas sumbangan RM 50 tu , kalau nak tambah lagi kami terima jugak la...

Hebat games semalam, abang Alwi ditemani isteri yang sedang menunggu hari , risau juga takut tiba-tiba bersalin kat Perfect Bowl. Kalau bersalin kat situ pun Ok jugak kerana Farah dengan Eliza boleh jadi bidan terjun. Tak sia-sia la Farah terjun dari Kuantan ke Kl dan si Eliza tu yang membatalkan hasratnya balik ke Kuala Kubu Bahru.



Kepada Syarif Lobo tahniah kerana sanggup mengheret isteri dan anak-anak keSelayang . Yang tak seronok sikit si Salmee tu , betul ke isteri dia nak balik kampong atau dia yang suruh isteri dia balik kampong? Paling menyeramkan si Arif tu , dia hantar kad jemputan ke majlis perkahwinan nya pada 6 June 2010 , tapi Tuan Ali kata " Arif ni hebat betul la , bunga keliling pinggang , rugi dia kawin awal". Saya hanya kata " Betul la tuan , umor baru 22 tahun tu tengah duk gerella dah nak kawin". Apa-Apa pun kami doakan untuk mu Arif , semuga hidup bahagia bersama gadis pilihan mu "AMY".

Bapa saya pernah berpesan " Kadang-Kadang guruh dan kilat sabung menyabung kat langit, tapi hang kena ingat hujannya belum tentu lagi akan turun".

Saya hanya nak kata " Kalau kerbau dipegang pada talinya , manusia kena la pegang pada janjinya.


1 comment:

  1. SENAMAN AKU KAT KEBUN SAJA MI, KALAU BOLEH MERACUN SATU HARI 10 PAM ITU DAH KIRA KUAT. BOWLING ATAU GOLF TAK MAIN. BAGUSLAH EXERSICE UNTUK MANTAPKAN BADAN.....

    ReplyDelete