Friday, December 24, 2010

Fly Away

24 Disember 2010 (Jumaat) Tuan Ali dan Sm Mail masih bercuti. Khabarnya Tuan Ali bersama anak dan isteri berkunjung ke Sabah menghadiri majlis perkahwinan anak rakannya. Yang menjadi tanda tanya kepada saya mengapa SM Mail tanpa anak dan isteri juga khabarnya terbang ke Sabah.

Kerja kat pejabat pulak tiba-tiba saja datang bertimbun-timbun macam nak menguji kesabaran saya. Persiapan untuk pensijilan 5 S pada 29 Disember 2010 amat membebankan sampai terpaksa ikut anak2 buah bekerja hingga tengah malam. Kerana terpaksa kerja keras dan bergelumang dengan habuk Sjn Anuar akhirnya tumpas dan terpaksa bertemu doktor untuk mendapat bantuan hayat.

Bertambah la lagi pening kepala saya apabila OCS Tn Hj Tahir juga ambil cuti pergi ke Kelantan , balik dari Kelantan pergi pulak join persiapan Pasukan Petanque PDRM untuk menyertai pertandingan Petanque Piala Malaysia anjuran PPM yang akan berlangsung di Melaka pada 25-26 Disember,2010.

Saya juga nak ambil bahagian , kalau tak dapat team utama , team 'B' pun ok juga tetapi kerana tak join latihan mungkin saya tak layak. Terima kasih kepada Tuan Kamaruzaman dan Tn Hj Tahir yang menyenaraikan saya sebagai salah seorang pemain untuk Team 'B'. Tapi yang menjadi persoalan saya," bolehkah saya menggunakan tiket sebagai Pengelola untuk mengizinkan saya bermain?". Mungkin itu salahguna kuasa , akhirnya saya ambil keputusan untuk jadi penonton saja.

Saya mengucapkan selamat bertanding dan mendoakan kejayaan pasukan Petanque PDRM.

Akhirnya nak publishkan selawat 'tafrijiyah' atau 'kamilah' yang pernah diajar oleh bapa saya untuk amalan...

No comments:

Post a Comment