Sunday, January 2, 2011

KEMBALI KEPADA 'KHALIQ'


I

Ya Allah tuhan yang esa
Aku hanya manusia biasa
Hidup dan mati ku
Sekadar Ehsan
Rahman dan Rohim mu

Kedua tangan ku tadah
Memohon pertolongan Mu
Aku percaya dan yakin
Tiada yang sebenar ujud
Melainkan kau Ya Allah
Aku yakin kaulah ‘Khaliq’

II

Ya Rahman
Seluruh jiwa dan jasad
Ku serah pada mu
Ku pohon petunjuk
Ku pohon hidayah mu

Tunjukkan kepada ku
Jalan yang benar
Jalan yang lurus
Jalan yang diredhai
Jalan yang membawa
Ke Syurga Jannah

III

Ya Rohim
Pimpinlah aku kejalan Mu
Andai kata ikutan langkah ku
Menuju jalan sempit berliku
penuh onak dan duri
yang mengundang
kesesatan dan kemudaratan
jalan menuju
Neraka Jahannam

IV

Ya Zal Jala Liwal Ikrom
Pohon ku padamu
Ampun kan segala
Kesilapan dan keterlanjuran
Kesalahan dan kezaliman
Kekufuran dan kemungkaran
Redhakan taubat ku


Cbazmibidin@ 2230 Hrs
19 Disember2010

(Untuk anak-anak ku Che Nor Aziah, Che Ahmad Syauqi, Che Ahmad Syafuan, Che Nur Izzah, Che Nur Aina Nadia dan Che Ahmad Syahir ).

2 comments:

  1. eh eh pandai sungguh hang dok buat puisi noo.semoga Allah Taala selamatkan semua anggota polis dari semua perkara dosa itu dan kaum keluarga mereka dan rahmatilah semua kaum muslimin dan muslimat amin ya rabbalalamin

    ReplyDelete
  2. Salam Din,

    Hang orang pertama duk komen....Tq2. Balik kg nanti aku pi cari hang nak belanja minum kopi O.

    ReplyDelete