Sunday, April 26, 2009

Climex

22 April 2009 jam 8.00 pm Majlis perasmian penutup bagi acara sukan Tenpin Bowling dan Petanque diadakan di Dewan Banquet Maktab Polis Di Raja Malaysia Cheras. IGP Tan Seri Musa Hassan sendiri hadir untuk menyampaikan hadiah-hadiah kepada pemenang Piala KPN.

Yang membanggakan Tuan Ali ialah ramai VVIP turut hadir antaranya DIG Tan Seri Ismail Omar , Pengarah-Pengarah seperti Dato Seri Bakri Mohd Zinin, Dato Koh Hong San, Dato Razak Bokhari, Dato Fauzi Harun. Ketua Polis Selangor Dato Khalid Ahmad dan Komander Bde Tengah Dato Rosli Mohd Nizam serta Dato Benjamin Hasbi Ketua Urusetia KPN (Penyelidik/Pembangunan) juga turut hadir.

Lain-lain pegawai kanan khasnya staf maktab pun ramai juga yang hadir, tetamu dari lain-lain kontinjen yang mengambil bahagian dalam kejohanan ni jangan kira lah , datang sampai tak cukup tempat duduk. Kelam kabut juga Datin Aina mencari meja dan kerusi tambahan. Kesihan juga saya kepada kawan-kawan pemain petanque dan bowling yang terpaksa makan diluar dewan. Maafkan kami tau .. lain tahun kami buat didewan yang lebih besar lagi.

Malam tu IGP , DIG dan Pengarah Pengurusan begitu sporting menunaikan permintaan untuk mendendangkan lagu-lagu merdu diiringi tarian poco-poco oleh semua VVIP dan jemputan memenuhi ruang tarian.

Semua orang nampak happy malam tu termasuk Mak Leha dan Tuan Ali . Bos kami Tuan Ali bukan main bergaya lagi, sampai dua kali pergi bersalam dengan DIG ambil hadiah. Saya perasan muka Tuan Ali nampak begitu ceria sekali, macam orang dah selesai bayar hutang Along.

Sm Mail malam tu pun macam biasa juga , ada suara-suara mengatakan Sm Mail dah buat kerja Fardhu kifayah. Sm Mail tanpa diarah , tapi saya tahu dengan sucihati dan ikhlas dengan nyaring memberi kata perintah “Kumpulan Sedia” sebaik sahaja IGP melangkah masuk kedalam dewan untuk memulakan upacara.

Sebelum majlis selesai Tuan Ali awal-awal bagi tau Sm Mail , katanya macam ni “ Waktu IGP nak balik nanti tak payahlah bagi kumpulan sedia”. Dalam hati saya berkata “ Agaknya Tuan Ali takut Sm Mail bertambah-tambah lagi pahalanya atau mungkin juga Tuan Ali takut Sm Mail akan bagi kumpulan sedia ½ jam sebelum IGP sepatutnya beredar”.

Komen saya : Malam tu saya nampak Zuliawaty pakai seluar hitam dan berbaju putih. Yang saya peliknya masa kat pejabat dia ada tanya saya “ Tuan, malam ni wanita nak pakai baju apa?” saya kata “ Wanita pakai baju kurung atau kebaya la” Zulia hanya mengangguk tanda setuju. Apa-Apa pun ok la …asal jangan tak pakai baju sudah la.

Kepada Urusetia dan pembawa pelekat yang bertindak sebagai penyambut tetamu malam tu ,tahniah la kerana dah berjaya melaksanakan tugas dengan begitu berjaya . Yang asyik latah tu pun dapat control latahnya. Nak tau apa kata Tuan Ali kat saya “ Harap-harap yang latah tu, jangan pula melatah bila bersalam dengan IGP kecoh jadinya”.

No comments:

Post a Comment