Tuesday, July 7, 2009

Kuning


Jam 1500 3 Julai 2009 setelah semua peserta kursus berlepas balik keBukit Aman saya bersama Tuan Ali, Sm Ismail dan Arif berlepas keMelaka untuk menghadiri majlis perasmian Sukan Petanque Maksak 2009 . Menurut SI Hj Tahir majlis perasmian akan dijalankan jam 2000 malam bertempat di Everly Resort .Perasmian akan disempurnakan oleh YAB Ketua Menteri Melaka Datuk Sri Ali Rustam.

Kerana tak bawa baju batik untuk majlis malam nanti, Tuan Ali ajak kami ke Melaka untuk beli baju batik. Puas kami merayau kat komplek Mahkota tapi tak ada baju batik saiz yang dicari. Lepas tu Tuan Ali ajak kami ke Dataran Pahlawan.

Masuk saja kedai batik yang pertama Tuan Ali dah terpikat dengan baju yang tergantung kat situ. Selepas mendapat pandangan pakar batik yang memang berhasrat nak jual baju tu dengan kata-katanya " Kalau pakai baju yang kuning tu , badan nampak kurus sikit ". Tuan Ali terus saja bayar harga baju tu RM 220 selepas dapat kurang dari harga asal RM 250.
Majlis perasmian malam tu meriah juga la . Kalau tak percaya tengok la gambar dibawah ni. Yang nampak gagah dan handsome dengan batik kuning tu Tuan Ali la. Katanya " Malam ni
ramai orang pakai baju kuning". Saya cuma nak tambah sikit saja " Bukan setakat ramai orang pakai baju kuning , alas meja pun warna kuning"

No comments:

Post a Comment