Sunday, June 6, 2010

Boundry N Bluff Road + Presint 6

6 Jun 2010 Pukul 4.30 pagi baru sampai balik kerumah. Badan lengoh dan letih selepas bersidai dalam kereta . Omongnya saya dengan empat sahabat dan Syahir anak manja saya baru balik dari berkunjung ke utara semenanjung . Kami menjadi wakil Tuan Ali dan sahabat-sahabat di Kem Komandan untuk merai dan menunaikan jemputan majlis perkahwinan rakan sekerja kami Mohd Arif dan pasangannya yang jelita Amy.



Kami sampai dirumah Arif Jalan Sempadan , Air Itam pun dah pukul 4.30 petang. Tak sangka pulak jalan raya sepanjang perjalanan dari Kuala Lumpur begitu sesak. Agaknya kerana ramai orang balik kampung musim cuti sekolah dan kenduri kahwin ni. Bila kami hubungi Kak Mary katanya dia dan Kak Mon dah nak bertolak balik. Tapi kami seronok jugak bila tenguk Farah dan kawannya masih menunggu untuk bertemu muka dengan kami sebelum berlepas balik keKedah.

Walau pun lewat sampai kami diberi layanan istemewa oleh pengantin dan keluarganya. Puas hati kami menghabiskan makanan lazat yang dihidangkan.






Walau pun keletihan tapi kami tetap seronok dengan perjalanan ini, lebih-lebih Abang Akob yang kali pertama menjejak kaki ke Pulau Mutiara tu. Masa balik dia paksa kami bawa dia melawat ke Bukit Bendera dan Padang Kota Lama . Balik ke seberang pun dia tak nak ikut jambatan nak naik Feri pulak. Dalam hati saya berkata " Meragam betul la dia ni " . Apa-apa pun untuk Abang Akob "lain kali kita boleh pergi lagi , kita bawa Syarif lobo sama supaya kita boleh makan itik kat rumah dia".
Kalau tak kerana terpaksa ke Putrajaya pagi ini, mungkin kami bermalam kat Penang atau Kedah saja. Letih sangat la... kesian dengan Abang Salmee yang terpaksa berjegil mata untuk bawa kami balik ke Kuala Lumpur dengan Selamat . Alhamdulillah...

Pukul 9.30 pagi saya dengan Tuan Ali bergegas pula ke Komplek Sukan Air Presint 6 Putrajaya untuk bersama-sama di Majlis perasmian dan penutup Pertandingan Sukan Perahu Panjang dan Kayak Piala Tan Sri Ismail Adam Maksak 2010 . PDRM menjadi juara keseluruhan , Johor tempat kedua dan ATM tempat ketiga. Tahniah! untuk Team PDRM.


Selesai majlis saya dan Tuan Ali terus bergegas ke Masjid Bukit Aman untuk bersama-sama di Majlis perkahwinan staf Kem Komandan Mardiana dan Asraf . Selamat Pengantin baru dan didoakan kekal bahagia hingga keakhir hayat untuk Mardiana dan Asraf.

No comments:

Post a Comment