Monday, June 28, 2010

Sang Sarkar Bergaya , Kedah Berpesta


28 Jun 2010 Kejohanan Petanque Maksak 2010 yang bermula pada 25 Jun 2010 telah berakhir semalam 27 Jun 2010. Saya bersyukor kehadrat Allah swt kerana dengan limpah kurnianya tepat jam 1.45 pagi tadi pasukan Petanque PDRM selamat kembali ke Bukit Aman. Perjalanan pergi dan balik yang sungguh menyeronokkan. Terima kasih kepada Abang Hanafi yang begitu berhati-hati dan cermat memandu di jalan raya.

Banyak detik-detik manis yang di bawa balik dari Perlis untuk diingati dan di kenang sebagai hadiah penyertaan pasukan kami di kejohanan petanque Maksak 2010. Pasukan Petanque PDRM tetap bergaya walau pun hanya sekadar berjaya mempertahan kedudukan naib johan berpasukan lelaki dan memenangi tempat ketiga bagi berpasukan wanita. Agaknya memang tuah pasukan lelaki Kedah untuk bersorak gembira tahun ni walau pun diatas kertas pasukan kami lebih hebat dari mereka. Pasukan Kedah tewas kepada PDRM semasa saingan diperingkat kumpulan dan nyaris tersingkir tanpa kemenangan PDRM keatas Pasukan Perlis . Apa pun Tahniah untuk Kedah ....negeri kelahiran ku.

Sebagai ingatan saya amat berbangga untuk menyenaraikan gandingan Team Lelaki dan Wanita Pasukan Petanque PDRM bagi tahun 2010.

Ketua Kontinjen : Supt Ali bin Ahmad
Ketua Pasukan : ASP Che Azmi bin Bidin
Juru Latih : Cif Insp. Kamaruzaman bin Endut
P/Jurulatih : Kpl Syed Padir bin Syed Kadir
Urusetia : SM Ismail bin Ahmad
Sjn Adnan bin Abd Aziz

Atlit Lelaki : SI Hj Mohd Tahir bin Abd Malek
SM Rosli bin Harun
Kpl Rasit bin Desa
Kpl Zainal Abidin bin Wahid
Kpl Azmi bin Othman
Kpl Mohd Zin bin Yusof
Kpl Hamzah bin Adam
LKpl Mohd Zainuri bin Abdullah
LKpl Shamsul Azlan bin Samsudin
Kons Mohd Hafis bin Jamalulail
Kons Mohd Azmir bin Aripin

Atlit Wanita : Insp Ratna bt Borhan
Sjn Radziah bt Abd Aziz
Sjn Nooraini bt Ibrahim
Sjn Norina bt Ibrahim
Sjn Noraini bt Mohd Amin
Kpl Shamsiah bt Mohd Taib
LKpl Shazleen bt Sharif
LKpl Azlina bt Md Saad
LKpl Fadriyah bt Mustafa
LKpl Norzaima bt Abd Majid
Puan Idasuhana bt Aris

Disamping itu terima kasih tak terhingga kepada penyokong pasukan PDRM khas kepada Tuan Alzafani dan Dato Zaidi yang memberi sokongan moral untuk kejayaan pasukan PDRM. Sumbangan yang dihulurkan banyak membantu menyemarakkan semanngat kami semua.

Saat-saat manis di Maksak 2010....

.




No comments:

Post a Comment