Thursday, June 4, 2009

Jangan Tidur lagi

3 Jun 2009 dengan bantuan Sm Mail ,hari ini dapat juga saya mengganti cermin kereta saya yang retak . Kesilapan saya adalah kerana menginsurankan cermin kereta saya terlalu rendah cuma rm 300 manakala kos mengganti cermin tersebut rm 500. Terpaksalah saya top up rm 200 lagi. Terima kasih saya kepada Sm Mail kerana bantu saya cari kedai cermin kereta yang murah tu.

Sebenarnya Sm Mail adalah seorang yang baik dan suka menolong orang , tak kira siapa dia akan tolong. Saya sendiri dah banyak kali mendapat bantuan dari Sm Mail. Kerana pengalaman luasnya bertugas hampir 20 tahun di Kuala Lumpur Sm Mail tahu serba serbi termasuk sepak terajang warga kota Kuala Lumpur. Saya bukan nak bodek cuma menceritakan kebenaran dan kenyataan. Kerana itulah agaknya Bos kami Tuan Ali bagi gelaran PM OB kepada Sm Mail.

Kat Perfect Bowl Selayang Mall nama PM OB ni memang terkenal betul. Kata Tuan Ali " Pasukan Peking Duck ni, kalau tak ada PM OB tak meriah la, nak kata Badut bukan Badut , kira penglipur lara lah". Saya kata pada Tuan Ali " Apa tidaknya tuan, Sm Mail tu ada macam-macam saka, jangan datang saka harimaunya sudah la, silap hari bulan pecah kepala Zul Mamak tu".

Saya juga teringat berita kat TV dua hari berturut-turut berita mengenai ribut kuat yang melanda Negeri Kedah dan Perak. Kasihan pada saudara-saudara kita yang bumbung rumah hilang diterbangkan angin , rumah runtuh dihempap pokok dan kemusnahan harta benda. Harapan kita agar bantuan yang dijanjikan disalurkan segera untuk meringankan beban mangsa-mangsa yang terlibat .

Kat pejabat hari ni Kak Ros jadi perhatian ramai kerana kemunculannya dipejabat hari ini dengan gaya dan penampilan yang sungguh mengejutkan. Kak Ros berseluar putih dan berbaju merah macam pakaian ogy masa berlakun dalam filem Ali Setan. Kata OCS Tuan Hj Tahir " Pakai seluar panjang masih ok tutup aurat, jangan pakai skirt sudah la".
Saya tertanya-tanya mengapa secara tiba-tiba Kak Ros menukar gaya dan penampilannya yang terkenal dengan baju kurung tu.

Tanda tanya dan kemuskilan kami hanya terjawab apabila Kak Normah kata " Ros , Min dan Asni nak ikut rombongan Perkep jadi penonton rancangan " Jangan tidur lagi " terbitan TV 3". Saya tertanya-tanya " Nak tengok rancangan tu kena pakai seluar ka". Kata Kak Normah " Tak la kena pakai seluar tapi Kak Ros tu nak bergaya la sikit, tak boleh ka".

Jadi tumpuan la Kak Ros hari ni, ramai orang duk tunggu nak ambil gambar dengan Kak Ros tapi dia tak layan langsung. Macam artis la Kak Ros.. kalau ya pun jangan la lari bila tenguk peminat berpusu nak ambil gambar.

No comments:

Post a Comment