Friday, June 26, 2009

Rejab

25 Jun 2009 Sebaik melangkah masuk kedalam pejabat saya nampak Kak Ros asyik tersenyum-senyum seolah-olah ada sesuatu yang mencuit hatinya. Saya tak ambil kisah sangat kerana mungkin Kak Ros masih teruja dengan ibadat puasa bulan Rejab. Kata Kak Ros pada saya semalam “ Rugi Tuan tak puasa atau membuat amalan bulan Rejab, besar pahalanya”.

Alhamdulillah kerana masih ada orang yang nak mengingatkan kita supaya sentiasa ingat tanggung jawab kita kepada Allah Swt. Ya la kan … kita ni asyik suruh orang buat kerja dunia tetapi kita sendiri lalai dan lupa tanggung jawab terhadap allah dan hari akhirat. Salah sikit atau orang terlupa nak buat kerja yang kita suruh kita akan melenting macam dunia dah nak kiamat, tapi bila kita tak laksanakan perintah allah , kita macam tak kisah dan tak ambil peduli langsung kewajipan kita tu. Allah hu akbar! Allah hu akbar! Allah hu akbar!

Harida jangan marahkan saya tau,kerana masa marah tu saya terlalai kerana digoda oleh syaitan supaya sakitkan hati awak. Sebenarnya awak tak salah pun pasal mesin gastetner yang rosak tu. Saya yang salah kerana tak periksa balik selepas dibaiki. Jangan marah ya..

Cerita pasal Kak Ros duk senyum-senyum pagi ni hanya terbongkar bila Kak Ros tanya saya “ Tuan tak tengok ke rancangan Jangan Tidor Lagi semalam”. Baluk tiba-tiba menyampuk “ Ha.. saya buka saja tv nampak Kak Ros, dia senyum-senyum tengok kat kamera, langsung tak boleh control sampai nampak pipi dia tu naik tinggi sikit , Min duduk sebelah dia boleh control senyum, malu saya nak tengok ” .

Rugi saya tak tengok rancangan tu… tapi kata Kak Ros “ Minggu depan ada lagi , kami duduk barisan depan pulak , lagi la kamera focus kat saya”. Kepada peminat Kak Ros jangan lupa tunggu depan TV 3 malam khamis minggu depan.

Kepada Abang Zul Mamak jangan la terkejut dengan tingkah laku Salmi hari ni, sebenarnya semalam dia begitu focus bila dengar saya sembang dengan Kak Ros pasal ibadat bulan Rejab ni. Sebab tu dia sanggup pagi-pagi belikan nasi untuk kita dan ambil alih kerja cleanner sampai Bibi pun disuruhnya berehat . Saya harap kita dapat bagi dia pengecualian dari menyertai pertandingan Bowling petang Jumaat ni.

No comments:

Post a Comment