Saturday, June 20, 2009

Nostalgia


19 Jun 2009 Jumaat keluar dari pejabat untuk solat jumaat agak terlambat. Masa sampai dekat barek Bukit Aman , khutbah dah mula dibaca oleh Ustaz Hj Ghazali . Menariknya petikan ayat quran yang dibacakan oleh Ustaz Hj Ghazali amat menyentuh perasaan saya. Bukannya apa, kerana selepas saya keluar dari hospital tempoh hari emak saya suruh saya hafal ayat tersebut , katanya " Hang hafal ayat ni , doa untuk penyakit hati".


Lebih kurang jam 4.00 pm Sahabat saya Ahmad Md Saman dan Ahmad Munir Hj Yusof bawa seorang sahabat lagi Mazli Ahmad yang dah 36 tahun tak jumpa datang keBukit Aman. Sebaik jumpa Mazli saya kata padanya "Rupa hang dari dulu sampai sekarang tak berubah no".
Masa kami bersembang-sembang kat cafeteria saya pasti Mazli bukan saja tak berubah rupa tetapi perangai pun tak berubah.


Mazli macam saya juga masa kat Sekolah Menengah Jitra dulu, kami aktif dalam sukan ragbi dan olahraga. Pertemuan kami kali ini lebih menyemarakan hasrat dihati untuk bertemu kembali dengan semua rakan-rakan masa sekolah SMJ dulu. Banyak nostalgia yang nak kami berkongsi bersama . Banyak perkara yang masih diingati oleh Mazli , Ahmad Md Saman dan Munir telah hilang dari ingatan saya. Saya amat seronok apabila ingatan tersebut dikembalikan semula.


Lepas sahabat-sahabat saya beredar dari Bukit Aman, saya dan Tuan Ali terus ke Perfect Bowl Selayang untuk riadah hujung minggu kami. Bila sampai kat Perfect Bowl Yunus , Min dan anak-anak serta ibunya dari Sarawak dah ada kat sana. Minggu ni saya masih tewas pada Tuan Ali kerana saya hanya main tiga game. Tuan Ali kerana nak kalahkan juga saya terpaksa main lima game.


Sedihnya Mary dan Zulia yang janji nak datang tak datang. Bukan itu saja "handphone" pun tak angkat.

No comments:

Post a Comment